Să ne întoarcem la origini! Produse, care vă întineresc








 



Să mâncăm, dar ce? Aceasta-i întrebarea…


În mod sigur ați auzit propoziția conform căreia la baza unui mod de viață energic stă alimentația sănătoasă, exercițiile fizice regulate și gândirea pozitivă.


        Substanțele care refac puterea de efort, fac posibil procesul de gândire și asigură buna funcționare al organismului nostru ajung în corpul nostru prin alimentație.


        Alimentele consumate au influență asupra stării de spirit, asupra stării de dispoziție și asupra vivacității. Dacă avem bună dispoziție și suntem energici, atunci și treburile ne vor merge mai lesne. Vom fi sănătoși și fericiți!


Totuși, foarte mulți semeni de ai noștri luptă cu oboseala cronică, se târăsc prin viață supărați, istoviți și șleiți de putere.


Și asta în condițiile în care există soluție! Știind că alimentația sănătoasă aduce sănătatea cea bună, la ce ne putem aștepta de la o alimentație nesănătoasă? La ce ne putem aștepta de la conservanții, amelioratoarele și îmbunătățitoarele cu care sunt preparate majoritatea alimentelor din comerț?


Oamenii, foarte des, se autoamăgesc cu mici minciuni: mulți sunt convinși că cunosc particularitățile unei alimentații sănătoase. Toți sunt convinși că a consuma fructe și legume este sănătos. Așa și este. Sincer vă întreb, chiar zilnic mâncați 0,4 kg de fructe sau legume?


Considerați că cina dvs. de ieri sau micul dejun de azi a fost sănătos?


Dacă am reușit să vă trezesc atenția, sau credeți că ar mai putea fi îmbunătățită alimentația dvs., atunci țineți-vă alături și să mai zăbovim asupra alimentației sănătoase!


Ce anume și de unde?


Pentru buna funcționare a organismului sunt esențiale opt substanțe de bază: proteine, carbohidrații, grăsimi și uleiuri, vitamine, substanțe minerale, oligoelemente, balasturi și apa. Pentru ca procesele fiziologice care se derulează fără oprire în organismul nostru să nu fie date peste cap, nici una dintre aceste substanțe nu trebuie să lipsească un timp îndelungat din alimentație.


Ușor de digerat și foarte important printre alimentele zilnice trebuie să fie pâinea, cerealele, fructele, legumele, cele cu păstăi, sâmburii uleioși, produsele lactate și carnea.


Recomandare: să fie cât mai proaspete!


Alimentația științifică recomandă cu predilecție acele mâncăruri, care sunt obținute cu cât mai puține procese de coacere-fierbere, deoarece acestea distrug vitaminele și enzimele.


Pe cât ne este posibil, să ne procurăm alimente din surse naturale. Să consumăm cât mai puține preparate sau produse congelate, semipreparate sau cu grad înalt de prelucrare, deoarece procesele tehnologice din industria alimentară nu întotdeauna dau prioritate stilului sănătos de viață. Cred că am formulat chiar prea frumos.


Cu toate că este greu să vă alcătuiți un meniu sănătos din produse ce pot fi cumpărate din supermarketuri, eu totuși vă recomand să încercați.


La cumpărături sunteți tentați să cumpărați mărfuri mai ieftine, pentru a face economie. Nu este calea corectă, deoarece veți cumpăra de regulă alimente preparate din materie primă de slabă calitate. Nu mă refer la gust, care ar putea fi chiar atrăgător!


Fiți atenți și la compoziția evidențiată pe produse. Scopul urmărit trebuie să fie consumarea de produse lipsite de conservanți și ingredienți sintetici. Mai puține chipsuri, ciocolate, răcoritoare cu zahăr și hamburgheri vă ocrotesc sănătatea. Renunțând în totalitate la asemenea alimente, veți simți în scurt timp o ameliorare radicală a stării dvs. fizice și psihice.


Este greu de închipuit azi o viață fără înghețată, hamburgheri sau frișcă artificială. Nu e bine să se renunțe la acestea de azi pe mâine, dar puteți să le reduceți... Cu alte cuvinte, începeți și renunțați la a mânca materiale plastice!


Mulți oameni au la locul de muncă cantine sau restaurante rapide și bonuri de masă care pot fi valorificate doar acolo. Aceștia devin infometații posesori de cantină de 30 de minute. Deoarece nu chiar toate aceste cantine sunt asemănătoare și pot exista excepții pozitive, totuși le recomand celor aflați în această situație ca în limita posibilităților să aleagă alimentele „mai” naturale. Cu alte cuvinte, în loc de cartofii prăjiți să aleagă o salată, chiar carne pregătită pe gril sau legume. Sunt „mai” naturale.


Legumele și Fructele


Ele sunt sursă de vitamine, substanțe minerale și fibră. În comunitățile unde conform obiceiurilor se consumă multe legume și fructe, cancerele la stomac sau intestin sunt mai rare. Explicația constă în ameliorarea tranzitului intestinal oferită de fibrele vegetale.


În mod ideal ar trebui să consumăm zilnic 20 - 40 grame de fibră vegetală. Cei care mănâncă zilnic legume, fructe și pâine din făină integrală, numai din acestea își pot asigura în jur de 5 -10 grame de fibră.


Nu există cure de slăbire fără mâncăruri cu conținut ridicat de fibre vegetale.


Despre carne


Marea parte a cărnii consumate de noi este formată din produse din carne roșiatică sau albă provenită din zootehnia industrială. Acestea însă din cauza tehnologiilor de procesare nu prea servesc la menținerea bunei noastre stări de sănătate. Evitați-le pe cât este posibil!


Peștele din mările reci este un aliment ideal deoarece conține acizi grași multisaturați Omega-3, cu acțiune benefică asupra colesterolului. Și carnea de vânat este recomandată, dar pentru unii este cam scumpă.


La noi în țară se găsesc și cărnuri roșiatice sănătoase. E vorba de carnea unor soiuri de porci crescuți în condiții naturale și carnea de vită crescută în aceleași condiții.


Analizele au demonstrat că carnea animalelor crescute în condiții naturale are o compoziție avantajoasă: conținutul de proteine, fier, zinc și acizi grași o fac atractivă.